Boka och avboka tid

Bokningsregler

Nedan kan du läsa om vilka regler som gäller vid bokning av tid hos oss. Detta gäller alla våra tjänster och något som du som patient samtycker till då du genomfört en bokning.

Återbud och avbokning

Det är många som vill ha tid hos oss varför det är viktigt att du hör av dig så tidigt som möjligt om du behöver lämna återbud till din tid.

Vi följer Region Skånes riktlinjer för avbokning av besök och uteblivna besök. Dessa regler accepterar du och förbinder dig till som patient när du bokar tid hos oss under nationellt högkostnadsskydd.

Läs mer om Region skånes avbokningsregler här.

Besök skall oavsett om det sker individuellt eller i gruppform avbokas 24 h innan besöket startar. Annars faktureras en avgift på 400 kr för sen avbokning eller uteblivet besök.

Privata besök skall avbokas 24 h innan besöket startar annars faktureras full avgift för besöket.

Avbokning kan i vissa fall accepteras närmare inpå besök än 24 h eller i efterhand p.g.a. ”akut uppkommen sjukdom”, men då ska ett personligt underlag för detta specifika tillfälle som styrker ”akut uppkommen sjukdom” kunna uppvisas.

Du får inte under några som helst omständigheter komma till kliniken sjuk eller delta i gruppträning vid symtom på sjukdom med risk för smittspridning till andra patienter och terapeuter. Då hänvisas du direkt hem igen vid ankomst.

Avbokning sker enklast via länken i ditt bekräftelsemail.

Du kan också maila:

• Ditt personnr
  • Ditt namn
  • Datum och tid för besöket
  • Vilken Fysioterapeut

till [email protected]

Fakturering via epost

All fakturering för sena avbokningar och uteblivna besök sker via epost. Det är därför viktigt att du använder en uppdaterad mail hos oss för att undvika dröjsmålsränta och ev inkassokrav.